Přihlásit Registrace

Otázky a odpovědi

Proč McPošta
Adresa a účet
Zásilky
Peníze
Ostatní

Co McPošta nabízí?

McPošta provozuje na česko-německých hranicích sklad a nabízí ti tedy skutečnou doručovací německou adresu pro tvoje zásilky. Tvoje nákupy zaslané na tuhle adresu pro tebe ve skladu přijmeme, zpracujeme a přepošleme podle nastavení ve tvém účtu.

S McPoštou můžeš nakupovat na německém trhu jakobys bydlel v Mnichově, Stuttgartu nebo kdekoliv n Německu. 

Nebo nakupuj kdekoliv, odkud e-shopy zasílají do Německa. Našel jsi zboží na ebay, amazonu, atd. ale prodejce nenabízí zaslání do ČR / SR nebo jen velmi draze? Nech si vše poslat na německou adresu u McPošty. Mi ti tvoje zboží obratem pošleme k tobě podle nastavení ve tvém McPošta účtu (spojení zásilek, adresa, dopravce).

A co ještě získám u McPošty?

Mimo adresy získáš registrací zákaznický účet, do kterého se můžeš kdykoliv přihlásit a tvoje zásilky spravovat. 
Můžeš tu měnit adresy, kam máme jaké zásilky přeposílat, můžeš tu dobíjet tvůj kredit, volit dopravce ... vše podle potřeby ... a vše i jednoduše a přehledně přes mobil.

Proč nakupovat v Německu nebo i jinde?

Pár bodů, které hovoří pro Německo: Obrovský trh s vysokou nabídkou zboží nového i použitého. Vysoká kultura obchodních vztahů ... jak mezi firmami, tak i soukromými osobami.
Velký důraz na ochranu kupujícího a velmi dobré systémy hodnocení. Velká část online trhu je s bezplatnou dopravou po Německu. 

Tvoje zboží ale k nám může přijít odkukoliv ... z USA, Číny, UK ... s proclením umíme pomoct.

Moc neumím jazyky, pomůžete mi s nákupem?

Samozřejmě nabízíme asistované nákupy: tedy vyjednání nákupu, objednání a platbu. Napiš nám na podpora@mcposta.cz. Pošli link zboží a další postup spolu domluvíme.

Mluvíme plynule německy a anglicky, tedy jakékoliv jednání s prodejcem není problém. 

Platbu za zboží samozřejmě taky za tebe provedeme. Peníze ale budeme potřebovat od tebe předem.

Registrace u McPošty

Jak již víš, registraci u McPosty získáš svoji německou adresu, na kterou si můžeš nechat zasílat zásilky. Dostaneš své ID číslo, které by mělo být spolu s tvým příjmením uvedeno v adrese. Podle těchto údajů přiřadíme zásilku tobě.

Registrace je bezplatná. 

Placené služby jsou především přijetí tvých zásilek a jejich přeposlání. Podrobnosti najdeš v našem ceníku.

Jakou mám adresu?

Standardní adresa k nám zní: 

McPosta Příjmení
ID XXXX
Schlossplatz 2
08648 Bad Brambach

Při nákupu tedy ve formuláři e-shopu pro doručovací adresu postupuj nejlépe takto:
jako křestní jméno zadej ‘McPosta’ a do příjmení tvoje příjmení.

V dodatečném údaji adresy zadej tvoje ID XXXX. 

Individuální v tvé adrese je tedy tvoje PŘÍJMENÍ a tvoje 4-místné ID. Podle těchto údajů přiřadíme tvoje zásilky tobě. Pokud formulář tvoje ID XXXX ve formě číslic neakceptuje, zkus ho zadat jako slovo (např. ‘dvapetosmsest’). 

Nic nepomáhá? Kdokoliv se na nás obrať, určitě pomůžeme, třeba i do e-shopu zavoláme. Nebo s tebou dohodneme jiné řešení.

Tvůj účet u McPošty

Registrací také získáš také svůj zákaznický účet. Do toho se můžeš kdykoliv přilásit. Tady máš přehled svých zásilek: zásilek u nás, historii přeposlaných, můžeš zadat očekávané a spojit si zásilky pro přeposlání.

Vidíš tu taky stav tvého kreditu a jeho historii, můžeš si ho zde dobít. Ale máš samozřejmě možnost zaplatit i dobirkou (což ale bude o poplatek za dobírku dražší.)

Další nastavení v účtu jsou tvoje adresy: ty si můžeš měnit, přidávat, rušit. Tedy si můžeš nechat zásilky zasílat na různé adresy. Např. můžeš zadat očekávanou zasilku a přiřadit ji adresu tvého zákazníka a McPošta ji rovnou zašle jemu.

Další nastavení je Dopravce, který má tvoje zásilky do ČR a SR přepravovat; aktuálně nabízíme ČP, Zásilkovnu a dpd.

McPošta MOBILNĚ: Dali jsme si práci, aby se dal tvůj účet velmi snadno ovládat i z mobilu. Vyzkoušej to a dej nám vědet, co můžeme zlepšit.

Co když prodejce neuvede mou adresu správně?

Po přijetí zásilky u nás o tom dostaneš e-mailem zprávu a zásilku uvidíš ve svém účtu.
Zásilky, které nedokážeme přiřadit k zákazníkovi - tedy když chybí ID i příjmení - samozřejmě nepošleme zpět, ale necháme je u nás na skladě. 
Pokud ve svém McPošta účtu zásilku postrádáš, i když podle sledování zásilek byla dodána, pravděpodobně to bude takový případ. 

V účtu najdeš tlačítko ‘postrádám zásilku’. Přes něj nám o tom dáš vědět a zásilka se rychle najde. Nebo nám prostě napiš e-mail nebo zavolej.

E-shop chce ode mne telefonní kontakt

Pokud e-shop vyžaduje telefon, zadej svoje číslo nebo pokud musí být německé zadej pro dopravce do objednávky toto číslo, na kterém jsme my k zastižení: +49 1773387125.

Co znamená 'spravovat zásilky'?

Když k nám tvoje zásilka dorazí, dostaneš e-mail ze systému a zásilku uvidíš ve svém učtu. 

Očekáváš zásilek víc? Zadej si je v účtu jako očekávané a spoj si je pro přeposlání.

Když u nás budou všechny, zásilky spojíme do jedné a přepošleme podle tvého nastavení?

Umí McPošta fulfillment? ... tedy přepošlete mé zboží přímo mému zákazníkovi?

Ano. Kromě toho v zásilce změníme i dokumenty (pokud to budeš chtít) a zboží může rovnou k zakazníkovi.

Napiš nám, jaké řešení přesně potřebuješ.

Jste FIRMA nebo e-SHOP a chcete posílat do ciziny?

Nabídka fulfillmentu platí pro oba směry: máme dost skladových prostor. Naskladníme vaše zboží a můžeme ho podle vašich instrukcí posílat do Německa, Evropy, světa.

Oslovte nás, dohodneme objem spolupráce a dáme vám individuiální nabídku.

Jak postupovat u spojování zásilek?

Zásilky si můžeš v účtu zadat jako ‘očekávané’ ještě než k nám přijdou. Ty si můžeš spojit do jedné, nebo i jinak pospojovat a můžeš si i jednotlivě pro každou nastavit adresu pro přeposlání.

Pokud si očekávané nezadáš, počkej až přijdou a než je aktivuješ pro přeposlání (zadáním obsahu a hodnoty zásilky), můžeš je individuálně označit a pospojovat.

Jaké zboží McPošta nepřepravuje?

Určité druhy zboží jsou u McPošty z přepravy vyloučeny. Sem patří především drogy (pozor! Němečtí celníci dělají u nás namátkové kontroly a my jim i podezřelé zásilky hlásíme), hořlaviny, zbraně. Přesný výpis najdeš v našich ‘Zasilatelských podmínkách’.

Co se velikosti nebo váhy týče, tam omezení nemáme. Velké zásilky se ale pak musí přeposílat individuální spedicí za jiné než naše tabulkové ceny. Ale i to zařídíme.

Když si zásilky nenechám hned přeposlat, musím platit za skladování?

Ne. Sice jsme rádi, když můžeme zásilky co nejrychleji přeposílat, ale zatím nezpoplatňujeme, když u nás leží v regálech. 

Jen u paletových a jiných nadrozměrných zásilek účtujeme od 8. dne 25 Kč za den. Běžně přijímáme zásilky na paletách jako kotle, nábytek, pračky, … už jsme měli ve skladu i saunu.

Podle sledování bylo zásilka doručena, stále ji ale nevidím v mém účtu.

Půjde o jednu z těchto dvou možností:
  • Dopravce naložil zásilku do doručvacího auta, to je ještě na cestě, v systému si dopravce ale zásilku již označil jako doručenou. To běžně dělá DHL.
  • Nebo ji tu opravdu již máme, ale ještě se na ni nedostala řada pro zadání do systému. V obou případech to vyřeší ještě trocha trpělivosti a zásilka se ve tvém účtu ukáže.
Poslední možností je, že v adrese chybí údaje pro její přiřazení k tobě. Pak se nám budeš muset aktivně ozvat a spolu tvoji zásilku najdeme. 

Přijmete moje zásilky i ze zemí mimo EU?

Samozřejmě. Ty ale podléhají proclení. Platí se za jejich dovoz tedy clo a dovozní daň. S vyřízením proclení většinou umíme pomoct (jestli pomoc potřebuješ).

Co musím udělat, když moje zásilka dorazí k McPoště.

Tady je možností víc.

Že k nám tvoje zásilka dorazila se dozvíš z e-mailu, který se automaticky vygeneruje, když zásilku zadáme do našeho systému. Potom od tebe potřebujeme spolupráci:

Ve svém účtu takovou zásilku uvidíš jako přijatou NEAKTIVNÍ. Pro její zaktivnění budeme potřebovat:
  • Informaci o obsahu (stačí jedno slovo) její ceně (duležité pro pojištění při přeposlání).
Pak podle toho, jak za naši službu platíš: 
  • Dobírkou: zásilka bude přeposlána a ty zaplatíš při jejím převzetí.
  • Kreditem u McPosty: a) kredit je dostatečný – zásilka bude přeposlána; b) kredit nestačí: dostaneš mailem výzvu k navýšení kreditu.

Jiná možnost je, že tvoje zásilka bude hned po přijetí a zadání do systému u nás AKTIVNÍ. To se stane v tom případě, když si zásilku přes McPošta účet zadáš jako 'očekávanou' a zadáš i její sledovací číslo německého dopravce. My to číslo po přijetí taky zadáváme do systému. A pokud se obě čísla shodují, tvoje zásilka bude hned aktivována pro přeposlání. Další postup je opět jako výše podle způsobu platby: u dobírky hned přepošleme, u kreditu podle toho, jestli je jeho výše dostačující. 

Platbu dobirkou nenabizime na Slovensku.

Jak vrátím zásilku do Německa?

Vrátit zásilku samozřejmě lze. Otázka je, kdo zaplatí poštovné po Německu. 

Hodně e-shopu nabízí bezplatné vrácení zásilky i bez udání důvodu, lhůta je tu 14 dní od doručení a zboží musí být nepoužité! Pak je jen třeba prodejce informovat o úmyslu zboží vrátit a ten pošle retoure štítek (pokud nebyl rovnou při nákupu v balíku). Ten vlož do zásilky, která se bude vracet.

Pokud ale bezplatně zpětné poštovné není, je třeba rozlišovat, jestli jde o svévolné vrácení (zboží ti nepasuje nebo se nelíbí) – pak budeš muset zaplatit poštovné k prodejci ty – nebo jestli je zboží poškozené – pak ti prodejce uhradí s cenou i výdaje za poštovné (ale asi až poté, co zboží od tebe obdržel, vyzkoušel a vadu sám zjistil).

Na zboží je zákonná záruka dva roky, po 6 měsících od nákupu ale již musí kupující dokazovat, že zboží mělo vadu již při nákupu. 

Jak postupovat při vrácení? Buď nám zboží sám pošli (ozvi se nám a domluví jak a kam) nebo objednáme svoz a zásilka bude u tebe vyzvednuta. 

Náklady na zaslání zásilky od tebe k nám samozřejmě prodejce nezaplatí, to jsou tvoje náklady. Cena se řídí naším ceníkem pro přijetí zásilek, tedy podle váhy + cena svozu.

Pomůže mi McPošta s reklamací u prodejce?

Tenhle úkol zůstane u tebe, protože ty máš nákupem smluvní vztah s prodejcem. Pokud ale budeš potřebovat pomoc s komunikací, dej nám vědět. Určitě pomůžeme. Prodejci můžeme zavolat a najít spolu řešení.

Mohu si zboží vyzvednou ve skladu osobně?

Ano.

Mohu použít pro můj nákup Amazon Prime McPošty?

Ano. Zrovna nedávno byla dvoudenní nabídková akce pro majitele Amazon Prime účtu. Sami jsme si nakoupili několik věcí s velkými slevami (konkrétně in-ear sluchátka, LED lampy na zahradu se solárním panýlkem a strojek na holení). 

Další výhodou Prime účtu je velmi rychlé zaslání. Zmiňované tři produkty byly všechny druhý den u nás.

Tedy, dej nám vědět, co chceš přes Amazon Prime koupit a my to vyřídíme.

Jsme sám e-shopista a prodávam do Německa a jinam. Nabídne mi McPošta kompletní fulfillment?

Ano. Tvoje zboží můžeš u nás naskladnit a my ho budeme expedovat podle tvých pokynu / tvého systému. Ozvi se nám, probereme vše a uděláme ti nabídku.

E-shop nechce zaslat na naší adresu?

E-shop nechce na naší adresu zboží zaslat? Občas se to stane např. u Google Store. Dej nám vědět a i tady řešení najdeme, např. si koupím zboží pro tebe na svoji německou soukromou adresu a to ti pak přepošleme.

Hodnota zásilky

Při nastavení dopravce pro přeposlání zásilky je kvůli POJIŠTĚNÍ nutné zohlednit její HODNOTU (v případě sloučení zásilek hodnotu výsledného balíku). Každý dopravce/jeho typ služby má limity u max. pojištění zásilky (viz parametry zásilek na našem webu), překročení limitu může být problém při případné reklamaci.

U zásilek s vysokou hodnotou nás kontaktujte, zásilku můžeme pro přeposlání pojistit na vyšší hodnotu.

Jak zaplatím do Německa?

Nejjednodušší je SEPA platba – tedy klasický bankovní převod uvnitř EU. Jak na to? 

Např. u  airbank, nebo fio si můžeš zřídit EUR účet (u obou bank bezplatně). A z tvého EUR - účtu převedeš jednoduše peníze např. německému prodejci (z airbanky i fio je taková platba bezplatně).

Nemáš EUR - účet nebo nemáš EURa? 

Pokud chcete převádět EUR, nemusíte sami mít EUR účet. Při SEPA platbě je platba provedena z Vašeho běžného účtu vedeného v Kč. Platba tedy proběhne z Kč účtu a příjemce dostane na účet EUR. Vaše banka k převodu použije svůj kurz EUR / Kč.

Další možností je platební brána – nejznámější je PayPal.  

PayPal rozlišuje, jestli je platba obchodní nebo mezi ‚přáteli‘. Mezi přáteli je převod v EU a zároveň v EUR bezplatný. Pokud ale platíš PayPalem za zboží, je platby zpoplatněna 5%-ty, min. 0,99 EUR a max. 3,99 EUR. Poplatek platí, kdo platbu zasílá. Před zasláním peněz tě ale PayPal o poplatcích bude informovat.

Jak zaplatím McPoště?

Máš 3 možnosti: a) klasickým bankovním převodem z účtu na účet, b) platební bránou Barion, nebo c) dobírkou při dodání zásilky (dobírka je s příplatkem – viz ceník).

U bankovního převodu zadáš částku, o kterou chceš dobít kredit a vygeneruje se odpovídající QR. Ten můžeš naskenovat mobilem (pokud právě pracuješ na PC / laptopu) a platbu provézt. 

Pokud dobíjíš přímo přes mobil, místo naskenování vygenerovaný QR kód stáhneš do galerie fotek pomocí tlačítka pod QR kódem. Otevři tvoji bankovni aplikaci, zvol novou platbu, vyber platbu přes QR a ten pak nebudeš skenovat, ale vybereš ten uložený v galerii fotek. Údaje pro platbu se tak automaticky z QR kódu načtou. 

U platební brány Barion budeš přesměrován k Barionu, kde máš možnosti zaplatit: 
- přes tvojí Barion peněženku     - platební kartu     - Google pay 

Mohu si k McPoště objednat zboží na dobírku?

Ano, peníze budeme ale od tebe potřebovat předem, abychom potřebnou sumu v EUR nakoupili a měli připravenu.

Dopravci do ČR a SR

Do Česka přeposíláme s Českou poštou, Zásilkovnou a DPD. Na Slovensko jen se Zásilkovnou a DPD.

Jakého dopravce doporučuje McPošta?

Dopravci fungují všichni dobře, jinak bychom s nimi nespolupracovali.

K tématu reklamace poškozené nebo ztracené zásilky: Z našich zkušeností s reklamacemi a jejich řešením doporučujeme jako přepravce nastavit Českou poštu. Ta případně reklamace vyřizuje nejobjektivněji a neodmítá jakékoliv vlastní zavinění.

Máš jinou otázku, kterou jsi tu nenašel?

Nejjednodušší je nám zavolat nebo napsat. Rádi pomůžeme, rádi se sami i něčemu novému přiučíme. Komunikace je klíč ke všemu.
McPošta přišla, aby tu zůstala. Víme, jak důležitý je pro to výborný zákaznický servis!

Obrať se na nás s jakýmkoliv dotazem, problémem. Zásilka se "zasekla" na cestě, e-shop nekomunikuje, ...? Cokoliv. Vyslechneme si tě a uděláme maximum pro to, abysme ti pomohli.